2013. augusztus 25., vasárnap

És mi mind könnyezünk


...vagy ha nem is, legalábbis egy picit elkeserít a tudat: a Shiva-Lingam Kihívás publikálási szakaszát lezárom, egyúttal megnyitom az utószavazást. Tizenhat pompás történetet láthattunk az elmúlt napokban, vegyesen mindenféle párral és drámával, így mindenki talál olyat, amit a saját szája íze szerint írtak.

Pontosan ezért hosszabbítjuk meg - jóval - a szavazás részt: drága Olvasóink! Minden pontért hálásak vagyunk, de nem szeretnénk, hogy megfontolatlan, elkapkodott kritikát írjatok az Íróinknak, ezért alant olvashatjátok a frissen és ropogósan kiokoskodott menetrendet.



Szóval, a terv az alábbi:
Utószavazás: egész pontosan tegnaptól szeptember 19-ig. 
ha valaki szemfüles, láthatja, hogy ez a kedvenc, mindenttudó boszorkánk születésnapja. a csapat vörösének is szentelnénk dátumot, ha nem tavaszra esne
Leleplezés: szeptember 22.
Eredményhirdetés: szeptember 30.

Remélem az új dátumokkal mindenki elégedett lesz, így sokkal több véleményünk születik majd. Ha mégsem, e-mailben vagy bárhol másutt még mindig lehet reklamálni. :)

Sheraphine & heloise

10 megjegyzés:

  1. Sziasztok Szervezők!
    Érdeklődnék, hogy van-e valami limit a történetek pontozásában, hogy minimum mennyit kell értékelni az érvényes szavazat érdekében. Félreértés ne essék, én tervezem, hogy már ma elkezdem behozni a lemaradásom, és mindenhol ott akarom hagyni a kritikám, azonban ha ajánlom valakinek, és erről érdeklődne, mit mondjak neki? Örülök, hogy meghosszabítottátok az utószavazást, sokkal kényelmesebb lesz így nekünk, olvasóknak. :)
    Köszönöm a választ előre is!
    Üdv:
    Clarey

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Ne haragudj, nem vettem észre korábban, a tegnapi napom kissé sok volt :)
      Nincs minimum, a lényeg csak annyi, hogy a képek alapján párban levő történetek mindegyikét (tehát mindkettőt) pontozni kell ahhoz, hogy a szavazás érvényes legyen.

      A könnyebb átláthatóság érdekében hamarosan erről is jön egy poszt :)

      heloise

      Törlés
    2. Helló!

      Az lenne a kérdésem, hogy ez hol volt megírva? Mert a versenyszabályzatban én nem láttam, de már 3 történetet igen részletesen kritizáltam. Mivel így is elég kevés vélemény jön, nem valami jó ötlet ezt tovább csökkenteni azzal, hogy olyan történetek olvasására kényszerítitek az olvasókat, amiket nem szeretnek. Én pl. fiú lévén nem szeretem a slash-t, és ezért nem tudnék elfogulatlanul pontozni.

      Törlés
    3. Szia!

      Ez a kétcsapatos kihívásoknál, ahol legalább az egyik kulcs ugyanaz, egy bevett szokás. Minden bizonnyal ez az én hibám, hogy evidensnek vettem, így eszemben sem jutott ennek is külön részt szentelni, a hibámat pillanatokon belül javítom.
      Másra szeretném inkább felhívni a figyelmed:
      "Most más dolgokra szeretném felhívni a figyelmeteket.
      Egyrészt: előfordulhat bármilyen párosítás. Az előzetes jelentések alapján tudjuk, hogy egyaránt lesznek hetero- és slashpárosok, crossoverek és erősen korhatáros elemek - ezt az írók minden esetben feltüntették a figyelmeztetések között. Kérjük, hogy ennek tudatában álljatok neki olvasni!"

      Az Indulásra kész poszt egyik igen fontos mondata. Mi figyelmeztettünk, hogy eztán nekiállsz-e olvasni, az csak és kizárólag a saját döntésed, de csak azért lepontozni valakit, mert homoerotikus művet készített, nem túl etikus. Ez nem kényszerítés, csupán lehetőség - mi minden olvasónak hálásak vagyunk, de azért egy határ akad.

      heloise

      Törlés
    4. Szia!

      Az egy dolog, hogy előfordulhat slash és hasonló, de az ki van írva, és én elkerülöm. Az, hogy evidensnek tartottad, nem jelenti azt, hogy közismert, mivel ritkán adom a fejem kihívások olvasására. Ez nagyjából olyan, mintha bemész a boltba telefont venni, de csak akkor kapod meg, ha mellé megveszel egy húszkilós vastömeget. Nincsenek sokan a véleményezők, szerintem a határidő is ezért lett kitolva, mégis van egy olyan íratlan, utólag tisztázott szabály, hogy egy párt kell kritizálni, aminek az egyik felét helyből nem szeretem. Nem hiszem, hogy jól esne egy írónak, ha 2 pontot adnék a művére és azt mondanám: "Bocs, a műved tökéletesen fel volt építve, de én alapból nem szeretem a slasht, ezért nem tudok több pontot adni. Hogy akkor miért olvastam el mégis? Mert sok energiát és időt fektettem arra, hogy tisztességesen kritizáljak történeteket, de a szervezők nemrég felemlegettek egy nem lefektetett, íratlan szabályt, miszerint csak párban érvényes a kritika. Tehát, hogy ne ússzon el feleslegesen, amit írtam, muszáj voltam olvasni a történetedet. Bocsi."

      Szóval azért ez sértő, ha belegondolsz. Figyelmeztettetek arról, hogy milyen történetek vannak, de arról már nem, hogy kötelező őket elolvasni, és csak utólag írjátok be. Véleményem szerint ez az ami nem etikus. Jóhiszeműen jöttem az oldalra, megtiszteltem az írókat részletes, építő kritikával, mégis semmibe leszek véve, mert nem ismertem egy szabályt, amit nem kellett ismernem, mert nem volt sehol. Az olvasott történetek száma, amit más oldalon láttam, sokkal reálisabb. Ott legalább válogathatok. Itt meg veszek telefont felesleges vastömbbel, vagy mehetek a fenébe. Így talán 1 vagy 2 kritika ha marad a versenyzőknek és több csalódott olvasó, akik szívesen kritizálnának egy-egy ficit, de nem tehetik, mert olyat kell mellé olvasniuk, amit nem szeretnének.

      Cortez

      Törlés
    5. Kedves Cortez!

      Az nem a Szervezők hibája, hogy tájékozatlan vagy a kihívások terén, lehetett volna kérdezni, ha nem teljesen világos a pontozás menete. Mellesleg, ha elolvastad volna a publikálás előtti posztot, akkor nem kerültél volna ilyen helyzetbe. Idézem belőle a lényeget, amiből szépen kitűnik, a Szervezők nem árultak zsákbamacskát, íme:
      "Nem árulok el azzal különösebben nagy titkot, ha megsúgom: ezek a számok határozzák meg a történek felkerülésének sorrendjét. A páratlan számokkal a Borostyán csapat dolgozhatott, míg a Spinell csapat a párosakat kapta meg - ez viszont ne vezessen félre senkit!
      Párokat nem ezek alapján állítunk - elég nehezen lehetne -, így értelemszerűen az adott képkulcs egy-egy története számít párnak, az egyszerűség kedvéért a publikálás befejeztével egy táblázatba szedjük majd őket."

      A teljes posztot itt találod: http://slkihivas.blogspot.hu/2013/07/egy-ketto-harom.html#more

      További szép napot!

      Üdvözlettel:
      Kyraper

      Törlés
    6. Kedves Kyraper!

      Tájékozatlanság? Talán az egész oldalt betéve kéne ismernem egyetlen kihívás miatt? Teljesen világos volt minden, ami a VERSENYSZABÁLYZAT-ban szerepelt és a CSAPATOK LEÍRÁSÁBAN. Ez a kacifántos kijelentés az égvilágon semmit nem árul el abból minden történet mellé van valami pár, amit kötelezően kritizálni kell. Elolvastam mindent, ami szem előtt volt, nem az én hibám, hogy nem sejtettem korlátot, miután egyértelműen nem is volt. Más, hasonló oldalakból kiindulva nem is álmodtam meg, hogy valahol el van dugva valami, ami sejtetően sugall valamit (nekem még mindig nem jött le belőle, hogy az olvasónak párokat kell kritizálni). De már kezdem bánni, hogy idelátogattam, mert úgy érzem, semmi obszcén kérésem nem volt, csak az, hogy ha már nem sikerült egyértelműen a versenyszabályzatban, sőt, máshol sem, akkor fogadják el, amit írtam. Nem tudtam, hogy apróbetűs részt kell keresnem, ami misztikus kijelentésekkel utal arra, hogy nekem párban kéne kritizálnom. Bocsánat, hogy nem vagyok veterán kihívás kritizáló, és nem sejtek minden oldalon rejtett szabályzatot.

      Üdvözlettel: Cortez

      Törlés
    7. Mindegy, nem akarok vitázni, a szervezőkre bízom. De azt azért megjegyzem, hogyha bementek egy boltba és láttok locsolócsövet 100 ft-ért, akármennyire nyilvánvaló, hogy az 1000 akar lenni, száz van kiírva, annyiért kell adni, különben lehet írni a panaszkönyvbe, mint a vásárló félrevezetését. A merin se törölnek visszamenőleg, láttam olyan műveket, amik nem kerülhetnének fel, de AKKOR még nem ezek a szabályok voltak, ezért fenn maradtak. Itt, ha volt is valami utalás elrejtve arról, hogy nekem két történetet kell kritizálnom, amik valami kulccsal kapcsolódnak egymáshoz, nincs olyan rejtvényfejtő képességem, hogy kiokumláljam. Úgy volna tisztességes, ha elfogadnák a kritikáimat, és ha innentől kritizálni akarok, akkor már a páros-szabály szerint tehetem, mert MOST MÁR tisztázva lett, hogy ezt így kell, és nem csak egy eldugott, ősrégi rész tesz ködös és érthetetlen utalást rá.

      Törlés
  2. Köszönöm szépen a választ, Heloise! :)
    Azt hiszem a kihívás végére egészen beleszokok a slasher világba, meglepődtem, hogy a történetek 80%-a az. Na, meg kedvet is kaptam ahhoz, hogy dark Harryt írjak valamikor. ^^
    Igyekszem behozni a lemaradásom véleményezés terén!
    Üdv:
    Clarey

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kérlek :)
      Ha bármikor ilyen történet írására adod a fejed, gondolj rám és dobj egy linket, mert tuti el fogom olvasni! ^^

      heloise

      Törlés