2013. augusztus 22., csütörtök

Csak azért, mert kívánlak

Csapat: Borostyán
Cím: Csak azért, mert kívánlak
Kulcsok: első kép &  tizenötös: művészi tehetség, manipuláció
Műfaj: Angst
Korhatár: 16+
Figyelmeztetések: slash
Jogok: Minden jog J. K. Rowlingot illeti. Anyagi hasznom nem származik a fanfictionből.
Megjegyzés: Fordulatok, kétértelmű mondatok, ajánlatos utólag még egyszer átolvasni, hogy átértékelődjön egy-egy elejtett foszlány.
Tartalom:
- Cyril Phrixus Black. – Sötétben kivehetetlen színű, ám izgalomtól csillogó szemekkel néz végig a sarokban gubbasztó fiún. – A tárgyalást ma délutánra tűzték ki, mint tudja, a minisztérium nem rendelt ki az Ön védelmére képviselőt, a vallomását rögzítjük, az ítélettel szemben fellebbezésnek helye nincs. Megértette? – Apró fény gyúl pálca végén. – Szeretném, ha tudná, Önt vagy Longbottom-féle Lobotómiára vagy pálca általi azonnali halálra ítélhetik, vallomását ennek fényében, javaslom, gondolja át.


A történet linkje: Csak azért, mert kívánlak

3 megjegyzés:

  1. Kedves Író! :)

    1. Mennyire felelt meg a történet a kulcsoknak? Felismerhető volt-e benne a választott kulcs, elég jelentőségteljes volt-e? Valóban fontos motívum volt, vagy csupán említés szintjén fordult elő? 8/6,5
    – Hmmm, én a képet annyira nem fedeztem fel hangsúlyosan. A székről írtál ugyan, de mégsem adta vissza a képet.
    A manipuláció nagyszerűen benne volt, mindenki megpróbált átverni mindenkit, de végül a fő manipulátor győzött.
    A művészi tehetség helyett inkább művészi tökéletességet éreztem, amikor leírtad Cyrilt, bár ha úgy vesszük, mindenki művészi tehetséggel manipulált... és nem utolsósorban Te is azzal írtad meg a ficet. :)

    2. Mennyire felelt meg Harry szándéka a csapatának? Viselte-e a Spinell/Borostyán tipikus motiváló erejét? 8/8
    – Majdnem a végéig azt hittem, hogy alul kell értékelnem ezt a kritériumot, aztán az utolsó pár bekezdéssel mindenen fordítottál egy óriásit. B*sszus (bocsi!)... Ez valami elképesztően jó húzás volt, a döbbenet az gyorsvonatként gázolt el. Minden a helyére került Harryvel kapcsolatban, és tökéletes borostyánt alkottál belőle – kb három sor alatt. Még az olvasók elől is titkolta, amíg tudta, hogy ő dark! Hogyan adhatnék Neked több mint 8 pontot?! Legszívesebben 100-ra értékelném ezt a szempontot.

    3. Mennyire kidolgozottak a karakterek? Itt természetesen Harry OOC, erre épült maga a kihívás. De a többiek mennyire könyvhűek, hitelesek? 8/7,5
    – Draco esetében éreztem egy kis félrecsúszást, de nem számottevő mértékben, és nem is zavart volna, mert jól illett a környezetbe, amit megírtál.
    A Nagyúr nagyon királyul el lett találva, imádtam, ahogy kezelted a karaktert.
    A többiek, akik említés szempontjából voltak benne főleg, a leírások alapján meggyőzőek, jók voltak.
    A saját karaktered pedig igényesen, kreatívan volt felépítve.

    4. Milyen jól dolgozta ki az író a cselekményt? Vannak-e elvarratlan szálak, zavaró logikai hibák? 8/8
    – Utólag, még egy átolvasással minden összeállt, nagyon érdekesen vezetted a szálakat, amik itt-ott keresztezték egymást, aztán ellent mondtak a másiknak, de a végére egy kerek történet lett belőle. Nagyon tetszettek a különböző szemszögekből bemutatott jelenetek, amik szépen kiegészítették egymást.
    Rég volt ilyen, de szabályosan izgultam, amikor Cyril beszélni kezdett az utolsó szó jogán.
    Durva disztópiát varázsoltál a háború utánra, ami néha kicsit 1984-es érzést keltett bennem. Szépen leigázták a varázsvilágot.
    Sajnáltam, hogy vége lett, mert nagyon szívesen olvastam volna még róla bővebben is.

    5. Megfelelő volt-e a történet helyesírásilag, formailag, szerkesztésileg? 8/7
    – Minimális elírás felfedezhető volt (végigfutatta, egytől-egyig, Harry-é (nincs kötőjel), Harry-re, végelláthatatlan, elpuszította, Crack (Ő Crak, nem a kokain), Harry-ét, lehajolom, pólusai (póRus!)), de ettől függetlenül a stílusod valami hihetetlenül gyönyörű. Jól bánsz a szavakkal, olvasmányosak és lebilincselőek a soraid.
    Viszont egy helyen Te is belezavarodtál a szám-személybe a sok szemszögváltás miatt, és kényelmesebb is lenne, ha jeleznéd a bekezdések elején, hogy éppen ki az alany, mert néha kellett azért koncentrálni, hogy mi is a szitu.

    6. Mennyire tetszett a történet? Ez teljességgel szubjektív vélemény. 8/8
    – Amit kicsit rossz néven vettem, hogy Orbán Ottó nevét hanyagoltad a leírásban vagy a történet alján megemlíteni, mivel a versek Tőle származnak. Ezt illett volna, mert azért az Ő jogai nem JKR-t illetik.
    Azonban a történet maga számomra óriási élmény volt. Imádtam minden betűjét, szinte a legelején berántott már, és néha azt vettem észre, hogy elfelejtek levegőt venni olvasás közben. Legszívesebben átölelném a kinyomtatott papírokat, annyira megszerettem. Ugye van még irományod, mert Téged is fel akarlak venni a „Tőle még olvasni kell!” listámra.
    Nagy-nagy gratuláció ehhez a remekműhöz! Nem nagyon tudom bővebben fejtegetni az álláspontomat, mert csak magamat ismételgetném, hogy mennyire nagyon tetszett. Köszönöm, hogy megírtad!

    Üdvözlettel:
    Clarey

    VálaszTörlés
  2. Kedves Író!
    Lehet,hogy ez a kritika kissé rövid lesz,ma ilyen napom van :)
    1. Mennyire felelt meg a történet a kulcsoknak?Felismerhető volt-e,elég jelentőségteljes volt-e?
    Felismerhető volt,de nem játszott központi szerepet sajnos.Pedig sokat ki lehetett volna ám hozni belőle.Ahogy láttam,csak említés szintjén fordult elő. 5/8
    2. Mennyire felelt meg Harry szándéka a csapatának?
    Ebbe nem tudok belekötni.Hihetetlen módon leültetted Harryt aztán konkrétan fél perc alatt csináltál belőle Borostyánt.Zseniális húzás.Pedig épp reklamálni akartam :D 8/8
    3. Mennyire kidolgozottak a karakterek?
    Fajsúlyos hibát nem találtam,mindenre figyeltél,Sirius fia remekül el lett találva,talán Draco nem olyan hű magához,de nem lényeges hiba :) 7/8
    4. Milyen jól dolgozta ki az író a cselekményt?Vannak-e elvarratlan szálak,logikai hibák?
    Semmi hibát nem találtam,jól építetted ki a sztorit,gondosan ügyeltél a részletekre és arra,hogy a végén minden szál össze legyen futva.Zseniális kidolgozás. 8/8
    5. Megfelelő volt-e a történet helyesírásilag,formailag,szerkesztésileg?
    Nem találtam semmilyen nyelvi vagy formai hibát :) 8/8
    6. Mennyire tetszett a történet?
    Nagyon :) Eszméletlen módon le tudott kötni,magam előtt láttam az egészet,márpedig az ugye fontos az olvasónak,hogy a fantáziájában is megjelenjenek a képek :) Mestermű lett. 8/8
    Üdvözlettel:FuraMark-Kritika Klub (A Merengő fórumán megtalálsz minket)

    VálaszTörlés
  3. Kedves Író!

    Hihetetlen történet! Le a kalappal és mindennel előtted :) Ilyen izgalmas, a végén átfordulós történetet nagyon régen olvastam :)
    Kénytelen voltam a vége miatt másodszor is átolvasni :))) És még tutira fogom többször is :) Engedd meg, hogy gratuláljak!
    És akkor a pontok:

    1. Mennyire felelt meg a történet a kulcsoknak?Felismerhető volt-e,elég jelentőségteljes volt-e?
    Én úgy éreztem ott volt, benne volt. A kép talán annyira nem hangsúlyosan, de ezt megbocsátom :))) 7 pont.

    2. Mennyire felelt meg Harry szándéka a csapatának?
    100% sőt 200% _))) Az elejével tök átvertél. Azt hittem, hogy jó, hát ez így sikerült és aztán BUMM :) Teljesen lenyűgöztél, elvarázsoltál :))) Tökéletes Harryt alkottál a csapatodhoz :) 8 pont.

    3. Mennyire kidolgozottak a karakterek?
    Én úgy éreztem jól megfogtad a szereplők lényegét :) Könyvhűek voltak, de mégis a tieid :))) 8 pont.

    4. Milyen jól dolgozta ki az író a cselekményt?Vannak-e elvarratlan szálak,logikai hibák?
    Itt ha lehetne 200 pontot adnék :) Ilyen remek kidolgozást ritkán látni! Úgy megleptél vele :))) 8 pont.

    5. Megfelelő volt-e a történet helyesírásilag,formailag,szerkesztésileg?
    Nem találtam semmilyen nyelvi vagy formai hibát :)8

    6. Mennyire tetszett a történet?

    Nagyon :) NAGYONNAGYONNAGYON :)))) Egy igazi gyöngyszem! Köszönöm, hogy olvashattam :) 8 pont.

    Alig várom, hogy megtudjam ki vagy :)
    Draco Girl

    VálaszTörlés